ervaringen Henk van Gent zeilschool

  • Stefan

    Hallo, ik ben op zoek naar ervaringen met zeilschool Henk van Gent. Ik heb het idee om kielboot te gaan zeilen maar ben nog op zoek naar een zeilschool in de buurt en H. van Gent is het dichtste bij maar ben nog op zoek naar referenties.

    mvg, Stefan

  • Ankona

    Tja, wat zal ik zeggen.

    Ik heb geen ervaring als cursist of instructeur bij hem, maar heb er wel eens met een les meegekeken en Henk zelf wel eens gesproken.

    Buiten iedere discussie staat dat Henk zelf een goede en zeer ervaren zeiler is.

    Zijn materiaal vind ik wat minder van kwaliteit (maar dat lijkt randstad zeilscholen eigen te zijn, ga in Friesland kijken en het is over het algemeen veel beter).

    Wat betreft zijn instructeurs heb ik de indruk dat het een gezellige groep is. Echter, de begeleiding en ambitie van instructeurs vind ik (op basis van een enkele observatie) wat minder.

    Staat weer tegenover dat Henk wel weer innoveert. Hij durft het aan om nieuwe concepten als leren zeilen in 2 uur op de markt te zetten. (klinkt ongeloofwaardig, maar met het gekozen materiaal en de randvoorwaarden is het helemaal zo gek nog niet)

    Al met al zie ik sterke en minder sterke punten. In de directe omgeving zou ik geen (beter) alternatief weten. Woon je in Rotterdam en wil je wat lessen dan zou ik het zeker niet afraden. Aan de ander kant, wil je serieus goed leren zeilen, boek dan ook een week in Friesland. (Kielboot zeilen is vooral schipperen, slootjes door, bruggen nemen, etc, dat leer je niet op een plas)

  • Gerrit

    wat een onzin dat je beter kan leren zeilen in Friesland. Kielboot zeilen is zeker schipperen, maar schipperen is niet alleen maar slootjes door en bruggen nemen. En om te kunnen schipperen, moet je eerst de basis van het zeilen onder de knie hebben.