waar moet ik beginnen?

  • Peter

    Hoi,

    Sinds twee jaar heb ik een kajuitzeiljachtje (6.5m) helaas heb ik nog steeds maar weinig verstand van zeilen en alles wat er bij hoort.

    Nu wil ik bij het begin beginnen , maar waar is het begin? en wat is de juiste volgorde?

    Kan nog geen knoop knopen , en als ik ga zeilen kijk ik naar mede zeilboten:)

    Groetjes,

    Ron

  • zeilplan

    ik zou een week naar een zeilschool gaan. een kursus kielboot geeft veel inzicht in de basis van het zeilen. dat kun je dan weer uitbouwen op je eigen boot. Eventueel kun je ook bij zo'n cursus lesnemen op je eigen boot. Het hangt er dan van af met hoe veel mensen je bent, als je je alleen inschrijft is die optie erg duur en m.i. het niet waard tegen een gewone cursus op de kielboot.

  • patricia

    Op zondag 13 april van 12.00 tot 17.00 kan je komen kennismaken met zeilen, surfen en kano varen bij ons op de sloterplas.

    We geven cursus in;

    Zwaardboot

    Kielboot

    Windsurfen

    Volwassenen kunnen varen in Valken en Vauriens.

    Het adres is;

    Watersportcentrum Sloterplas

    Christoffel Plantijngracht 4

    Amsterdam

    TEL; 020-6175839

    www.slotervaart.amsterdam.nl

  • Peter Keus

    Hoi Peter,

    Zeilschool de Ûlepanne kan je een goede start geven. Wij beschikken zelf over twee kajuitzeiljachten van 6.50 m. van het type Fox 22 en hebben sinds 1997 ervaring opgedaan met het zeilles geven op typisch Fries binnenwater. Het leuke van relatief kleine zeilboten is dat je er op het binnenwater veel meer mee kunt dan met een kleiner jacht. Wij vinden het leuk je te leren dat je je onder veel meer omstandigheden zeilend kunt redden, dan je nu wellicht denkt. Interesse? Neem een kijkje op www.ulepanne.nl of bel 0514 - 602982.

    Graag tot ziens,

    Peter Keus.