Catamaran cursus

  • René de Vries

    Ik ben op zoek naar een zeilschool, of een persoon, die ons (vader en zoon(15)) wil leren catamaran zeilen. Enig zeilkennis hebben we wel, maar het gaat met name de fijne kneepjes van het catamaran zeilen.

    Voorkeur voor zeeland. Iemand enig idee, of kent iemand wellicht een instructeur met een catamaran die ons in augustus tegen betaling les wil geven?

    René

  • JWH

    Te koop, info 06 555 18 580;

    DART(18&20) & PRINDLE 19 & TRAILERS & Trolly & MERCEDES 220(bj.1970)te koop!!!

    DART 18 in perfecte staat van onderhoud. Mooie boot klaar voor veel(wedstrijd)plezier! 2650 euro

    DART 20 in goede staat. De boot is Ferrari-rood en zeilen rood-wit-blauw, daarmee val je op het water erg op! 2250 euro

    PRINDLE 19 in erg goede staat, NIEUWE ZEILEN EN TRAMPOLINE. Een van de mooiere exemplaren! 2500 euro

    STEVIGE TROLLY

    Trolly met 4 banden(ook ideaal voor op het strand) en trekstang!

    250 euro

    TRAILERS

    1 x PEGA met kist, maststeun voor en achter 450 euro

    1 x GEREMDE TRAILER voor vervoer meerdere boten(met kleine aanpassing geschikt voor 4 boten!!!) Er kunnen nu bijvoorbeeld 2 Tornado's mee vervoerd worden! 600 euro

    MERCEDES 220 W114 Bj. 1970, origineel NL-Kenteken 1970!!! Kleur zwart

    Auto staat al 3jaar stil en is geschorst. 750 euro!

  • Ron Houke

    Geachte heer,

    Ook ik zoek een cursus catamaranzeilen regio zeeland.

    Dus mocht u iets weten ….

    Bij voorbaat mijn dank.

    Ron Houke.

  • Jeroen

    Ik heb deze zomer een catamaran cursus gehad bij Sail-Today in Muiderzand vlakbij Almere. Wij kregen les van Richard. De lessen waren aangepast op mijn niveau omdat ik ook al enige zeilervaring had. Ik ga in september daar ook een gevorderden cursus doen. Erg plezierige zeilschool is mijn ervaring.

  • Koorden

    Heb ook een catamarancursus gehad bij Sail-Today. Bij veel zeilscholen is het catamaranzeilen vaak bijzaak. Bij Sail-Today liggen rond 500 particuliere catamarans en heeft de zeilschool ook alleen maar Catamarans. Zo'n stuk of 12, gellof ik. Echt een leuke “cat sfeer” daar…zal ik maar zeggen. Ook andere catamaranzeilers ontmoet daar. Waar je ook weer dingen over catzeilen van hoort.

  • Wouter Swolfs

    Er zijn verschillende catamaran zeilscholen, ook in Zeeland.

    Zeeland:

    Aquavitesse, De Zeemeeuw, All Weather Sailng

    Zuid-Holland:

    Beach Break, Watersportacademy De Kaag

    Noord Holland:

    The Spot, Zeilschool Aalsmeer, De Eilander (Texel)

    Flevo:

    Sail-Today, Zeilcollege, Badhoophuizen

    Utrecht:

    Vuntus, Vinkeveen

    Friesland/Groningen:

    De Morra, De Bird, Allemansend, De Lauwer, Sky-High

    Google ze even en ik weet zeker dat je er een kan vinden die in de buurt is!

    Er zijn er uiteraard nog meer.

    Wouter Swolfs

    Nacra Sailing International

  • Koorden

    Heb ook alles nog eens nagezocht. Er zijn maar 2 echte Catamaranscholen in Nederland. Dat is de Eilander op Texel en Sail-Today op het Catamaranstrand in Muiderzand vlakbij Almere. Andere scholen doen ook dingen met Valken etc