info zeil-cursus/vakantie

  • Wim

    Hi zeilers,

    In de weken 40 t/m 43, dus zo'n 30 dagen, heb ik vakantie genomen. Nu is mijn plan om als beginnend zeiler een cursus te gaan volgen (kajuitjacht).

    Surfend over het internet is het een warboel van aanbieders van de ene variant na de ander. Nu viel mij op dat de meest toonaangevende cursus van de CWO is. Iets anders is dat de cursussen vaak een vrij korte looptijd hebben en als de vakantie wat langer duurt de kosten al snel de pan uit rijzen.

    Ik ben op zoek naar het volgende:

    Een cursus in een, als het even kan, warm land waarbij ik een maand onder de pannen ben, of na de cursus op een andere manier kan blijven zeilen om maar meteen ervaring op te doen. Is het mogelijk een maand lang curus op cursus te stapelen, of heb je na elke cursus weer een ‘ervaringsperiode’ nodig.

    Om het budget wat binnen de perken te houden wellicht na de cursus meezeilen met andere rezigers tegen ‘kost en inwoning’, relocation. Ik heb al heel wat ervaring om als budget backpacker de meest exotische plekken op deze aardbol te ontdekken. Dat moet per zeilboot toch ook mogelijk zijn?

    Ik hoop dat jullie me een beetje in de goede richting kunnen leiden.

    Bij voorbaat dank.

    Wim

  • Peter

    Beste Wim,

    Al surfend kwam ik jouw bericht tegen. Ik heb hier geen antwoord op en hopelijk heb je dat ook niet meer nodig, want je bericht is al van een aantal jaren geleden. Maar ik heb eigenlijk nu precies dezelfde vraag. Dus ik vroeg me af wat jij te weten ben gekomen. Zou je mij misschien wat tips kunnen geven?

    Alvast hartelijk dank!

    Groeten,

    Peter