Kajuitjachtcursus

  • 007

    Ik zou graag leren zeilen op een kajuitjacht maar ik zoek een goede zeilschool omdat te leren .

    wie heeft er tips

  • Zeilplan.net

    tegenvraag:

    kun je al zeilen?

    puur leren zeilen kan namelijk op iedere boot. persoonlijk zou ik dan een keilboot prefereren voor de eerste stap. Die cursussen kosten ongeveer de helft van een kajuitjecht cursus en de boot leent zich meer voor het zo leerzame ‘spelen op het water’ (rondjes draaien, manoeuvreren)

    en waarom kajuitjacht?

    als de basis er is kun je je vaardigheden uitbreiden in de richting die je wenst. Persoonlijk zou ik meer kijken naar hte vaarwater waar je wil gaan varen. Kajuitjachten zijn vooral leuk voor op groter water. Wil je bijvoorbeeld met een 22 of 23 voets jacht door friesland varen, dan stap je zo over uit de valk. IJsselmeer is ook niet zo'n probleem. kan wel handig zijn om ff wat handigheid te krijgen met een wat grotere boot.

    Zeezeilen is weer een geheel andere tak van sport. Zeilen hoef je er amper voor te kunnen (in de ogen van een doorgewinterde binnenwater zeiler zoals ik ben ;-) ) maar andere dingen zijn juist dan belangrijk.

    Zo is ook zeilen op het wad iets waar je weer bepaalde specifieke kunstjes voor moet beheersen (navigatie op stromend water)

    vandaar, beschrijf wat je wil en waarom, dan zal ik kijken of ik mee kan denken.

  • Jan

    Wat voor kunstjes moet je kennen voor zeezeilen??

  • Zeilplan.net

    het zeilen zelf is dan niet zo belangrijk, navigatie, veiligheid en tocht voorbereiding des te meer.

  • www.zeilles.tk

    De principes blijven echter exact hetzelfde zeilplan!!

    Maar er liggen idd wel accenten die je op binnenwater niet hebt.

    Om te zeggen dat voor zeezeilen het zeilen niet zo belangrijk meer is lijkt mij wat te ver gaan.

    Groet,

    Remco

  • ` `

  • Renι Beers

    Hallo,

    Ik geef zeilles op mijn boot vanuit Barcelona kijk maar een sop mijn site. www.renesailing.com

    René

  • johan

    als je kajuitjacht wilt doen dan raad ik je aan bij tip top sailing die is erg goed.

    www.tiptopsailing.nl daar moet je even kijken.

  • Paul Dinneweth

    hallo,

    heb je bericht gelezen en was van plan om naar Lelystad te gaan om met mijn 2 zonen enkele dagen op het Marker- en of IJsselmeer te varen. Ben zelf bijna rond met mijn CWO II kajuitzeilen (Pyxis Mare-zeilschool) en had graag wat meer zelfstandigheid verworven; voor de zonen is het de eerste keer. Vrienden suggereerden dat het met huren ook wel al zou lukken maar vind dat net iets te vroeg.

    Normaal gingen we varen van morgen (15/7 tot maandag of dinsdag (20/7).

    Vrees dat er niet veel opties meer zijn…

    Alle suggesties zijn welkom want is erg kort dag!

    mvg

    Paul